Nor naiz ni?

2016(e)ko otsailaren 28(a), igandea

CURRICULUM-a: ZEHAZTAPEN MAILAK.

Kaixo irakurleok!
Gaurkoan, curriculumari buruz hitz egingo dizuet berriz ere, hain zuzen ere, curriculumaren zehaztapen mailei buruz.
Horretarako, taula batean landu ditugu, eta hezkuntza.net-en, interneten edo ikastetxeen web orrietan (http://nagusia.berritzeguneak.net/eu/centros_educativos.php)  bilatu dugu informazioa.
Baina, honekin hasi haurretik, esan beharra dago, curriculumaren helburu nagusia noiz, nola eta zer irakastea izango dela. 
Lau zehaztapen maila desberdindu ditugu:

Maila

Ezaugarriak

1.MAILA

2.MAILA
(ikastetxea)


3.MAILA
(maisu-maistrak)

4.MAILA

Dokumentua
Oinarrizko curriculum diseinua (OCD)
Ikastetxe Curriculum Proiektua (ICP)
Programazio didaktikoa edo
jarduera didaktikoa(Unitate didaktikoen multzoa).
Zehaztutako dokumentuan (CEI) Banakako Egokirtzapen Curricularra

Definizioa
Zer ikasi, noiz ikasi, nola ikasi eta irakatsi, nola gidatu, ebaluatu bideratzen duena dekretua.
Araututako curriculumak ikastetxe bakoitzan duen zehaztapena da.
Gelako lana antolatzeko errekurtso bat, ikaste-irakasteko prozesuan parte hartzen duten elementu guztiak era koherente baten lotzen dituena.
Heziketa ziklo bakoitzean dauden alorretako unitate didaktikoen multzoa, hauek ordenatuta eta sekuentzializatuta azaltzen direlarik.
Hezkuntza behar bereziak azaltzen dituen ikasleriarentzat, ohiko curriculumean burutatutako banakako egokitzapena. Ikasleriaren aniztasunari erantzuna emateko aparteko neurria litzateke.

Izaera
Normatiboa (derrigorrezkoa),
gidatzaile eta preskritiboa

Orokorra eta gidatzailea

Aldakorra, gidatzailea, planifikatzailea

Didaktiko-antolatzailea, orientagarria


Egilea
Gobernuak, Hezkuntza administrazioak (Euskal Autonomia Erkidegoan, Heziberri)

Ikastetxeko klaustroa

Tutoreak

Tutorea eta espezialistak (laguntza)

Baldintzatzaileak

LOMCE (legeak)

LOMCE (legeak)

Ikastetxeko curriculuma

Ikasgelako programazioa

Osagarriak

Sedeak daude, antolamendua ikastetxean, ebaluazioa, metodologia, zer irakatsi
(konpetentzia), helburuak eta edukiak.
Espazioaren antolaketa, denbora, metodologia, gaitasuna, edukiak, material didaktikoa, ebaluazio irizpidea, tutoretza, ordutegiak, helburuak.

Ebaluazioa, edukia, helburua, metodologia, edukien planifikazioa, denboraldia, materialaren antolaketa.
Komunikazioa, espazioa, materiala.

Adibidea
Hezkuntza.net,
Ministerioan LOMCE
Eskola baten web orrian
Urtxintxa
Aniztasunaren trataerari erantzuteko plana

Laster arte!




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina